brzdové destičky / brzdové čelisti / brzdové kotouče /
díly řízení / silentbloky / tlumiče pérování / pružiny pérování /
poloosy / homokinetické klouby / manžety / brzdové třmeny /
brzdová lanka / servočerpadla / ložiska kol
Proč je podvozek tak důležitý?
Fenomén TDI rozšířil repertoár fandů automobilismu o pojmy jako točivý moment a newtonmetr. Jenže ať má vaše auto sebevíc koní, newtonmetrů nebo točivých momentů, na papíře mu nejsou k ničemu. Musí je přenést na silnici, což není možné bez dobrého podvozku. Málokterý řidič využívá plného výkonu desetkrát denně, ale rozjíždíme se, brzdíme a zatáčíme v podstatě neustále. Nic z toho nejde bez schopných závěsů vašeho vozu. Základní cíl při navrhování podvozku je prostý - zmírnit přenos rázů od silnice na karoserii. Kola potřebují také trakci a přilnavost, aby auto správně zrychlovalo, brzdilo i zatáčelo. Vývojem a nastavením podvozku se tedy zaobírá velký tým inženýrů již několik let před uvedením vozu na trh.