SISU diesel V12
písty / pístní kroužky / hlavy válců / vačkové hřídele /
ventily a vodítka ventilů / zdvihátka ventilů / motorové těsnění /
gufera / turbodmychadla / rozvodové a klínové řemeny /
napínací a vodící kladky / řemenice / rozvodové řetězy /
palivová a vakuová čerpadla / agr ventily /
řídící jednotky sacích traktů / termostaty / vodní čerpadla /
spojky / setrvačníky / filtry / zapalovací žhavící svíčky
Víte že...
- benzínové a dieselové motory mají účinnost pouze 25% (když si tedy vypočítáte, že 1 litr benzínu stojí 37 Kč, tak z něj využijete pro pohyb vozu pouze 0,25l benzinu = 9,25 Kč. Zbývajících 27,75 Kč se spotřebuje na tření a ztrátách)
- přeplňované motory ovšem mají účinnost 35% a turbodmychadlo jako takové má vlastní účinnost 80% (tzn. když přidáte na Felicii 1,3 MPI 50KW turbo = výkon po úpravách až 80 KW)
- jistě jste slyšeli, že by se mělo nechat turbo po jízdě "vydýchat" na volnoběh. Je to proto aby se turbo i olej, který slouží pro jeho mazání ochladil. Pokud přehřáté turbo ihned vypnete s motorem, hrozí zapečení oleje v turbu a následuje při příštím provozu omezení přísunu čerstvého ojele do turba = přidírání hřídelky turbodmychadla