Dnes a denně se setkáváme s reklamacemi napínáků drážkového řemene. Pomůžeme Vám tuhle problematiku osvětlit.
PROBLÉM: Poškozený nebo vylámaný napínák drážkového řemene.
PŘÍČINA: Zadřená volnoběžná řemenice alternátoru. Volnoběžná řemenice, zvaná také jako předstihová spojka alternátoru, využívaná v pohonu drážkového řemene tlumí vibrace motoru. Jestliže dojde k zadření volnoběžné řemenice alternátoru, vibrace nejsou tlumeny. V důsledku čehož je při volnoběžných otáčkách nebo otáčkách okolo 1.400 ot/min chod řemene nerovnoměrný a vibrace řemene nadměrně zatěžuje napínák. Již po krátkém čase chodu při takových podmínkách zadřená volnoběžná řemenice alternátoru způsobí poškození napínáku, tak i drážkového řemene. Za určitých podmínek může dojít k úplnému zničení motoru (namotaný roztržený drážkový řemen v rozvodovém ústrojí).
ŘEŠENÍ: Při výměně napínáku drážkového řemene je NUTNÉ vyměnit i volnoběžnou řemenici alternátoru.
POZOR: Jednoznačně se doporučuje výměna volnoběžné řemenice alternátoru po ujetí 120.000 km a/nebo při výměně napínáku drážkového řemene.
zdroj: MotoFocus.cz